duminică, 17 ianuarie 2010

Spre implinirea unui vis (2)

Si a venit data de 24 octombrie, cand au fost antrenamentele pentru cursele GP 2 Asia.
Am ajuns la Marshal Village si am avut primul soc. Am fost cazati intr-o tabara de muncitori, in niste casute portabile, nicidecum in hotel, asa cum ne asteptam noi. Conditiile erau departe de a fi grozave, dar m-am bucurat ca macar asternuturile erau noi si aveam apa calda. Am avut bufet suedez la cina, mancare variata, salate multe, feluri mai ales arabesti si indiene, dar se putea gasi cate ceva comestibil pentru toate gusturile.
A doua zi dimineata, dupa micul dejun, imbarcarea in autocare in functie de numarul postului si pe pista cu noi. Acolo au inceput adevaratele probleme: posturile de marshal erau dezastru: ba nu functiona toaleta, ba nu era umbrela, desi batea soarele toata ziua, ba nu aveau apa si diverse alte probleme.
Apoi, pe la 9, am aflat ca tantile responsabile cu pranzul oamenilor au reusit cumva sa traverseze pista si au ramas blocate in interiorul circuitului si nu avea cine sa imparta mancarea oamenilor. Si ne-am pus noi, cei de la administratie, cu 2 camionete, sa ridicam pachetele cu mancare si sa mergem din post in post si sa le impartim. Mancare putina si proasta, cate un sandvich cu pui, vita sau ton, fara nici un gust, un fruct, o sticla de apa si o ciocolata cu gust de..... orice altceva dar nu de ciocolata.
A trecut cumva ziua asta si a doua zi am luat-o de la capat cu probleme in posturi, toalete necuratate, oameni care si-au schimbat postul pentru ca prietenul X era in alt post si au vrut sa fie impreuna, oameni care si-au luat jucariile si au plecat, ca ei nu rezista sa stea toata ziua in picioare in caldura si zgomot infernal. De data asta tantile de la marshal welfare au reusit sa nu mai traverseze pista si si-au facut treaba.
Pentru mine insa a fost o zi grozava. Spre dupa-masa am zis ca plec la o plimbare si am luat unul dintre baieti cu mine. Ne-am plimbat prin pit-lane, am vazut membrii echipelor F1 cum incepeau sa despacheteze echipamentele, am vizitat cladirea administrativa de la parter pana la acoperis, si am urcat in Shams Tower, turnul construit la primul viraj, destinat oficialitatilor, de unde se vede aproape tot circuitul. Am facut poze, dar din pacate cele pe care le-am primit eu au fost corupte si nu se vedea nimic. Am avut emotii cand am urcat in turn, ca nu stiam daca avem voie sa fim acolo sau nu, dar tipul care era cu mine mi-a zis: "Act confident and official and let me do the talking". Asa am facut, sau cel putin am incercat sa fac. Partea cu vorbitul a fost in exclusivitate a lui (for a change a tacut femeia si a vorbit barbatul :) ), pentru ca eu nu stiu boaba arabeste. Cred ca ne-au ajutat si ecusoanele atarnate de gat, si tricourile YAS MARINA, care chiar ne dadeau un aer oficial. Dar a meritat sa am emotii. Panorama de 360 de grade de pe terasa turnului era splendida. Si-acuma mi-e ciuda de mor ca nu am avut eu camera cu mine, sa fac poze.
Am coborat din turn si am zis sa dam o raita pe la Yas Marina Hotel, sa vedem si pe-acolo despre ce e vorba. Am ajuns, i-am prostit pe cei de la receptie ca vrem sa verificam facilitatile hotelului pentru niste oaspeti foarte importanti si am intrat. Inca nu era deschis oficial publicului, dar ecusoanele care ne-au ajutat sa intram in turn ne-au deschis usile si aici. Si am ajuns in barul de deasupra pistei de concurs. Foarte interesanta ideea, sa stai si sa bei si sa stii ca pe sub tine trec bolizii de F1. Inauntru, suprinzator de liniste si ne-a spus managerul ca sticla ferestrelor este una speciala, cu proprietati fono-izolante. Si ne-au invitat la un cocktail, free of charge. Am facut ochii cat cepele, nu ne credeam urechilor si am intrebat cu ce ocazie. Raspunsul a fost ca se pregateau pentru deschiderea oficiala si faceau un fel de repetitie, sa se asigure ca toate echipamentele functionau cum trebuie si oamenii stiau fiecare ce are de facut. Si am servit cate o bautura gratis. Era destul de tarziu si ziua se apropia de final, altfel am fi stat sa incercam si ceva de mancare, caci totul era gratis in seara aia.
Si s-a terminat si week-endul de antrenament pentru GP 2 Asia. Abia asteptam sa treaca saptamana si sa ne intoarcem la Yas Marina Circuit pentru marele eveniment, Formula 1 Abu Dhabi Grand Prix.