duminică, 7 februarie 2010

De ce iubesc eu Dubaiul?

In primul rand pentru ca e soare si cald mai tot timpul anului. Desi mi se mai face cateodata dor de zapada si de aerul curat de acasa, cand imi aduc aminte cum imi inghetau picioarele dupa 5 minute de stat pe loc si cum ma infofoleam iarna de abia ma puteam misca, imi trece de urgenta dorul.
Apoi, am marea langa mine, si eu iubesc marea. Desi nu merg foarte des la plaja, faptul ca stiu ca o pot face oricand, ca pot sa ma balacesc cand am eu chef, ma face sa ma simt bine.
Imi plac pietele de aici. De la condimente pana la aur, totul e negociabil. Am descris intr-un alt post cum negociez cu vanzatorii de la piata de legume si fructe. In acelasi fel se procedeaza in toate pietele. Nu te lasi pana nu obtii macar 35-40% reducere fata de pretul exprimat initial.
Imi place ca exista locuri dedicate femeilor in autobuze. Daca sunt barbati asezati pe aceste locuri ii pot pofti sa se ridice, in cazul in care nu-i pofteste soferul. Si chiar am facut-o de cateva ori si s-au ridicat fara sa comenteze. In metrou nici nu se permite accesul barbatilor in sectiunea dedicata femeilor.
Imi plac autostrazile si faptul ca fac o naveta de 80km in 45 de minute. In Romania o naveta de 80 km este imposibila.
Imi place ca vad cum se ridica orasul asta sub ochii mei. Am vazut cu ochii mei cum s-a construit metroul, cum s-a construit Burj Dubai, cum zone care acum 5 ani erau desert s-au transformat in cartiere rezidentiale de lux.
Imi place faptul ca, fiind femeie, am parte de tratament preferential in institutiile guvernamentale. Adica nu stau la coada mai pe nicaieri, ma cheama in fata functionarii de la ghiseu. Si de cateva ori m-am dus eu sa rezolv diferite chestii oficiale tocmai din acest motiv; daca s-ar fi dus sotul, ar fi stat cateva ore la coada. Eu am rezolvat in 5 minute.
Imi place ca aici ma simt mult mai in siguranta decat in Romania. Aici poti sa lasi masina cu cheile in contact fara probleme; si daca te intorci peste 3 ore tot acolo o gasesti. Aici nu ma tem ca-mi taie vreunul geanta in autobuz, cat ar fi de aglomerat si nu ma tem sa merg de una singura prin oras la 11-12 noaptea. Se mai intampla si aici diverse chestii ce tin de competenta politiei, dar hai s-o spun asa: aici Stirile de la ora 5 ar dura maxim 10 minute.
Si nu in ultimul rand, e vorba de partea financiara. De aici imi permit sa ma duc o data pe an in Romania. Din Romania nu mi-as fi permis sa vin o data pe an aici.

9 comentarii:

Mariana spunea...

Bine te+am gasit Camib ! Frums blog si frumoasa descriere a Dubaiului!Macar asa mi+am facut o imagine cit de cit!
Sper sa ne mai scrii de acolo!
Ma bucur ca+ti place acolo!
Sa auzim de bine!

CamiB spunea...

Buna, Mariana, bine ai venit.

realbadpisy spunea...

Eu am vazut Dubaiul doar in poze si da pare tare frumos..hmm si zici ca e cald...fain aici iarna nu se mai lasa plecata, la naiba. Poate trec si eu candva in viata asta prin Dubai.

Agenda di Nico spunea...

Buna Cami!

De cate ori vad in televizor Dubaiul ..imi spun..ce mi-ar place sa-l vizitez.
Si eu stau la mare dar in Italia ...clima blanda dar nu ca pe la tine :-(
Multe salutari si o zi buna!

CamiB spunea...

Pisoi mic si pufos, bine ai venit.
Nicoleta, bun venit si tie.
E frumos Dubaiul, mai ales sa vii in vacanta in noiembrie - aprilie.
Daca stai mai mult incepi sa-i vezi partile negative si nu mai e asa de frumos. Iar daca vii vara, mori de cald, sunt si 50 de grade afara si umiditate de 95%.

Ina spunea...

Cami, nu contest ca e frumos...insa mi-e scarba efectiv numai cand aud Dubai! Si din cate stiu...sunt niste energii negative acolo care mie sigur nu mi-ar prii. Acolo mai sunt si toti banii nostri, si nu numai ai nostri.
Nu stiu daca m-as baga la o excursie pentru Dubai, nu cred.

E bine ca-ti place, asta conteaza enorm.pup.

CamiB spunea...

Catalina, de ce ti-e scarba cand auzi de Dubai? Care e chestia cu energiile negative? Si de ce zici ca aici sunt toti banii vostri?

Ina spunea...

Nu pot sa-ti spun decat ca locul ala este necurat...pentru celelalte raspunsuri...te las sa te documentezi singura. Asta daca vrei,bineinteles. te-am pupat.

CamiB spunea...

Catalina, te rog mult de tot sa dezvolti un pic ideea cu locul necurat. De ce e mai necurat decat orice alt loc de pe pamant? Ce te face sa crezi asta? Si chiar as vrea sa ma documentez, dar am nevoie de un punct de plecare. Imi poti trimite niste linkuri, ceva? Daca nu vrei aici, poti sa o faci pe privat. Te pup.