sâmbătă, 10 aprilie 2010

Pastele in Dubai

Si anul acesta ambasada si consulatul, cu sprijinul comunitatii romanesti de aici, au adus un preot, insotit de un diacon, ca sa tina slujbele din perioada sarbatorilor. A tinut slujbele din Saptamana Mare (Deniile), a tinut slujba de Inviere si Liturghia de dupa, a spovedit, a impartasit, a sfintit case, a botezat, a cununat, a facut pomeniri.
Din motive de transport (nu conduc si consulatul e foarte departe de casa), m-am dus numai la Denia Prohodului si la Inviere. Am cantat Prohodul impreuna cu preotul si cei cativa romani veniti la consulat pentru aceasta slujba. Abia ce-mi recapatasem vocea dupa o infectie urata, ca mi-am pierdut-o din nou.
La Inviere, in schimb, curtea consulatului s-a dovedit a fi neincapatoare. Au venit romani din toate emiratele, unii de la 150-200 km departare, a venit ambasadorul si membri ai corpului diplomatic, ca sa ia lumina si sa cante Hristos a inviat!
Slujba m-a emotionat, ca de fiecare data cand particip, dar am observat si aici ca lumea vine la Inviere ca sa-si admire toaletele, sa mai schimbe o vorba, sa se puna la curent cu ultimele barfe. Asta nu mi-a placut. Mi-a parut rau ca n-am avut o lumanare ca lumea, sa pot sa duc acasa lumina de la Inviere.
Fetele inimoase care s-au ocupat de organizare si de programul preotului au pregatit si o gustare dupa Liturghie, cu oua rosii, drob, friptura de miel, pasca si cozonac.
Eu am vopsit oua si am pregatit ceva bunatati, fara miel (nu suport nici macar mirosul mielului). A fost aproape ca acasa.

2 comentarii:

realbadpisy spunea...

hehehhehhehehe deci nu a fost chiar rau...

CamiB spunea...

A fost ok, dar tot mi-au lipsit cozonacii mamei si mugurii copacilor si aerul curat de la munte. Mama face cei (sic!) mai buni cozonaci din lume.